''Sesungguhnya seorang lelaki itu berharta bila dia zuhud di dunia, dan sesungguhnya seorang itu adalah fakir bila dia gemar pada dunia.''-SUFFIAN AS THAURI-

Friday 4 November 2011

Awak Tanya, Saya Jawab

Assalamualaikum

heeee semalam aku telah ditagkan dengan Budak Gedik nih. heee jangan marah ye. Blueekkk!!! Hahaha kenapa tag kat aku???. ni yang suka ni. heeee (malumalumalu) hikhikhik. Dah die ajak aku main permainan ni, so kite layan jelah permainan mereka ye. Hiiiiihihi. kepada sapa2 yang nak men permainan ni, jom tengok syarat2 kat bawah ni dulu eyh. :D


SYARAT-SYARAT permainan :


1. Post this rule
2. Write 11 things about yourself
3. Answer the questions the tagger set of you
4. Create 11 NEW Question fot the people who you tagged to answer
5. Choose 11 blogger to tag and link them on the post
6. NO TAG back ye!!



haaa!! 11 THINGS ABOUT ME??..

1. Paling pantang bile jumpa gula2. hahah so klu g shopping dengan aku diwajibkan belanja gula2. haha
2. saya rabun. sebab itu saya pakai glasses. heee
3. saya sayang ayah saya, sebab saya paling manja dengan die dari semua adik beradik saya. heee mak saya pun saya sayang jugak. hihihi
4. suka tengok citer karton. haaa citer NARUTO. hahaha.
5. mr hazel and superbike saya adalah peneman hidup saya semasa sunyi. kahkahkah
6. suka makan buah yang dah dikupas. "???" senang nak makan, terus masuk dalam mulut je. HAHA
7. mengidam nak jadi jurutera planta minyak PETRONAS.
8. suka sukan hoki. wakil sekolah dulu. bluekkk nak muntah. hee
9. suka nombor 24 sebab tarikh lahir saya. hihihi
10. suka tahap kritikal dengan warna hijau and merah. haha
11. berniat nak hafal 30 juz Al- Quran yang mempunyai 114 surah. insyaallah satu hari nanti, amin.



okay sekarang budak gedik, sila lihat jawapan kepada soalan yang anda berikan eyh. hihihi


1. Benda apa yang awak tak suka?
= saya tak suka orang yang hipokrit. tak berpegang dengan kata2 die sendiri.

2. Kalau awak dapat 1juta, apa awak nak buat apa duit tu?
= kalau saya dapat 1juta, separuhnye saya sedekahkan kepada rumah anak2 yatim. suku dari separuh saya hantar ibu bapa saya pergi haji, suku lagi saya buat perniagaan sendiri. 

3. Suka kombinasi colour apa?
= soalan paling bagus, sudah semestinye warna hijau dan merah menjadi pilihan saya. haha

4. Suka coklat tak? kenapa?
= coklat? sudah semestinye suka giler. haha sebabnye saya ni hantu coklat and gula2. heee

5. Benda ape yang awak tak suka pasal saya?
= sudah tentu tak ade. semua ye saya suka, hihihi jujur ni tak tipu tau. kalau tipu nanti lidah kena potong. :D

6. Suka binatang apa?
= kucing and burung kakak tua.

7. Orang yang paling awak sayang?
= family and kawan2 saya.

8. Kalau ada orang benci awak, apa awak buat?
= first mintak maaf, kalau die tak maafkan nak buat macam mane, yang penting saya dah mintak maaf.

9. Bila awak free, apa awak buat?
= tidur adalah hobi paling kerap. heee yang laen dirahsiakan. blueekkk.

10. Awak takut hantu tak?.
= soalan cipumas, hantu adalah makhluk Allah juga, jadi perlu ke kita takot dengan nya? 

11. Kalau dibagi peluang untuk awak jadi Perdana Menteri, apa yang awak nak buat?
= saya nak banteras rasuah dikalangan menteri2. yang laen belum penah terfikir lagi. heee



hmm aku nak tag kat orang ini, habislah kau! HAHA






korang yang aku tag ni silalah jawap soalan aku ni eyh. jawap tau penat aku cari ilham ni. heee



1. apa matlamat hidup awak?
2. awak nak anak berapa orang, lelaki berapa and perempuan sekali ye?
3. suka gula2 tak? kenapa?
4. lelaki yang macam manakah yang anda mahukan untuk dijadikan suami?
5. lagu apakah yang awak suka layan?
6. study kat mana? kos yang awak ambik?
7. apa yang awak tak suka pasal saya?
8. kalau awak ternampak sebatang pohon yang besar dihadapan awak? apa tindakan awak?
9. kenapa awak sayang BF/GF lebih dari segala2nye?
10. awak sanggup jaga ibubapa awak semasa mereka tua nanti?
11. rukun islam dan rukun iman ada berapa? sila kemukakan isinye sekali?


weheee aku harap korang lapangkan masa untuk jawap soalan ni yee. goodluck kepada anda semua. kepada sesiapa yang ingin menyertai permainan ini, selamat mencuba ye. hahaha.


okeylah entri yang seterusnya.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment