''Sesungguhnya seorang lelaki itu berharta bila dia zuhud di dunia, dan sesungguhnya seorang itu adalah fakir bila dia gemar pada dunia.''-SUFFIAN AS THAURI-

Saturday 15 October 2011

Duit Oh Duit !!!

 kalaulah ini semua aku yang punye..heeeee



Assalamualaikum..


haaa korang rase2kan penah dengar tak perkataan DUIT???. ambik kau siap caps lock lagi! hahaha. kalau tak penah dengar memang kau manusia paling ketinggalan zaman kat abad ni. HAHAHA. entah2 lahir zaman BATU kot. coz memang ketinggalan zaman pun kalau nak dikirakan sekarang ni. weheeee. kenapa aku cakap macam 2 huh?! maybe mase dorang buat perniagaan dorang guna batu kot sebagai wang penghantaraan. Opsssss!!!. mulut aku memang tak ade insurans. haaahaha!!! (gelak besar konon)


hmmm kalau nak diceritakn pasal duit ni lah kan. bile kite keluarkan pasal bab2 duit ni msti akan kluar simbol ni kat mate orang. tak percaye??. nak tau ke??. mesti la simbol ni haa = $$$$..


tapi lah kan kalau korang cube tanye aku kn. aku akan bagi 2 simbol ni je. apesal  semua orang satu simbol je yang aku ni sampai dua pulak huh?! heee meh tengok jawapan ape yang aku nak kasi kat korang..
kalau korang tanye aku pasal duit ni lah kan simbol yang aku akan kasi kat korang cume ni je haa..(cepat la trhegeh2 la) hihihi

1st sekali simbol ni : !!!! = kenapa keluar simbol ni eyh??. sebabnye aku bengang la duit ni kuar macam air kat rumah aku. laju je keluarnye. slow2 dah la. huhuhu..
yang 2nd pulak simbolnye adelah : ???? = haa ni lagi la pelik bunyinye. hahaha tanda seru sebab aku penah jugak terfikir macam ner nak cari duit dengan goyang kaki kat rumah jep. HAHAHA..
*kau ingat duit boleh jatuh bergolek2 kat depan mate ko huh!! jangan nak mimpi lah. huhuhuhu

hmm 2 je la yang aku mampu detailkn ciri2 pasal duit kalau orang tanye aku nti. huhuhu


ok2 ni laen pulak citernye. baru2 ni aku ade buat spek mate baru gitu. wahhhh happy kau ye incik ridzuan. kau tak tau dalam kau tengah bahagia2 dapat spek baru ade kesempitan yang kau kene lalui jap lagi. aidussshhhh.. kira2 budget aku dalam RM 300 JE. tapi bile tauke 2 buat calculation siap substotal lagi. perghhh mau pengsan aku duaratuspatjam kat situ. harganye dirahsiakan ye. tapi memang lari nak mati betol2 dari budget yang aku sangkakan..


"heiii tauke lu mau kasi wa mati cepat ka?! manyak mahal lorh u punye barang. kasi murah sikit la."

ni kire aku tengah berunding2 dengan die la ni. orang cina memang payah nak ajak berunding. sekali kan ape die jawap??..

"okey laa lu punye pasal wa bagi lu 10 pelsen liskaun??.

aku pun alhamdulillah. dapat jugak diskaun daripada langsung tak dapat kan. menangis aku nak bayarnye. then ayah aku cakap.
'' bayar je la dik bukan untuk orang laen untuk kau jugakkan. nanti mase kat sane belajar elok2 jangan asyik nak enjoy je". terharu aku bile dengar ayah cakap macam 2. huhuhu  Hmmm terpakse la aku mengorek duit simpanan yang aku kumpul selame aku berkerje ni haa. huuuuu




 taraa, inilah spek yang aq maksudkn tu..
rupa sebenar dirahsiakan ye. bluekkkk!!!



bila nak difikir2kan balik memang poning kopalo den nak memikirkan pasal duit ni. sebabnye otak aku tengah nak set untuk belajar. belum sedia lagi kot nak fikir2kan pasal duit ni. aku keje ni pun sebab nak hilangkan rase bosan and nak kumpul duit untuk belajar nanti..


then, 

alhamdulillah banyak jugak la yang aku dah berjaya kumpul setakat ni. weheeee jangan sebok nak tanye berape banyak okey?! hahaha rahsia lagi la..



see??. tengok la muka aku yang memang dah cukup2 penat dengan berkerja je..
Huhuhuhu *tak ape lagi 2minggu kot. hahaha




ayah, mak, along, angah, abanglang, abangteh,.. adik janji akan belajar sungguh2 kat sane nanti. nak belajar sampai masuk Universiti macam angah. lepas 2 boleh bawak mak and ayah pergi Mekah satu hari nanti. insyaallah. huuuhuhuhu..
okeylah ye the end kot entri kali ni.. bubye semua
assalamualaikum.. Heeeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment